Selasa, 30 November 2010

7 HAL

Lima hal yang buat hati aku berbunga-bunga minggu ni.
(Aku rasa apa Si Adnan cakap ada betulnya, dalam hati memang ada taman)

Satu

Dah dua minggu aku datang office semata untuk makan gaji buta. Haram. Aku tahu,tapi serius aku memang tak ada kerja. Bukan sengaja. Kadang-kadang, aku rasa macam office bayar aku gaji semata nak datang online. Heeeee......

Dua

Di office, aku dikelilingi manusia-manusia baik budi. Macam AVP department aku yang budiman.

AVP: Mana fail tadi?

Aku yang memang tengah seronok mengalahkan baru lepas makan biji popi meng-update blog ni terkulat2. Gelabah. Gila apa tak gelabah. Mata AVP aku tenung pc aku.

AVP: Oh! Takpe, I ambil sendiri.

Memang jawapan penuh budiman AVP handsome ni buat aku rasa seperti pemenang anugerah "The worst employee of the year". Tapi, hati aku tetap bunga-bunga. Haish! nak buat macam mana.

Tiga

Aku rasa macam angka kg aku mungkin dah turun, tapi mungkin jelah.

Empat

Semalam, jam 12.17 pagi.

"Saya tak boleh tidur, saya rindu"

lalalalala.....( ini hati aku yang bernyanyi..)
Tulip tumbuh merata dalam jantung aku.
Sebaris ayat tu buat jantung aku melaju sampai tengahari.
Meluat? Ah! Kau cemburu.

Lima

Tak ada.
Sebetulnya hanya empat. Aku salah kira.

Dan, dua hal buat aku sebal minggu ni.

Satu

Manusia-manusia yang sedang gigih memerahkan otak membuat spekulasi tentang aku yang pada fikiran aku hal2 berkenaan langsung tidak ada apa-apa kaitan dengan mereka. Seriously, kalian tak penat?

Dua

Gastrik buat aku rasa mahu libas kepala orang dengan raket lagak Lin Dan tiap kali diaju soalan penuh unsur-unsur kebodohan. Contohnya ; Kenapa pakai baju merah hari ni? Bukan hitam. Heh! Suka hati akulah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan