Selasa, 16 November 2010

Ada apa dengan kulit kayu manis; ketagihan maha dahsyat.

Kebodohan aku untuk memahamkan ketagihan maha dahsyat mereka terhadap kulit kayu manis buat aku rasa seperti mahu berhijrah ke cina,berguru dengan tabib. Biar boleh dibelajar bagaimana mahu menghasilkan posyen-melawan-ketagihan kulit kayu manis.

Perlu sampai ke Cina?
Sangat!
Ketagihan mereka buat aku sebal.
Buat aku rasa mual.
Serius!

Ketagihan kulit kayu manis ini memang maha dahsyat sehinggakan kedalam menu pengat pisang untuk makan petang juga harus diletak kulit kayu manis.

Helo!
Pengat pisang tau, pengat pisang.

Sepertinya semua menu yang menerjah perut kosong mereka jadi tak enak, tak lengkap, tak mmph!, tanpa kulit kayu manis. Semuanya seperti ada kurang dimana-mana. Seperti mereka cuma menghidup untuk menjadi penggemar kulit kayu manis paling hardcore.

Se-hardcore penggemar Metallica yang gigih hayun kepala di konsert walau lagu didengar tak dapat difaham satu haram.

Sungguh,
Aku tak mampu nak fahamkan ketagihan serupa itu.
Mungkin kerana kecintaan aku pada makanan cuma yang biasa-biasa.
Belum cecah tahap dewa.

Oh! kulit kayu manis,
Kita harus bicara,
Aku teringin nak ceritakan tentang ketagihan mereka.
Kau mesti bangga.

Lupa,
Kita tak boleh jumpa. Aku allergik.
Nanti gatal-gatal.
Tapi,sungguh aku kagum.
Ikhlas, aku amat kagum.

p/s; kalau aku minta tolong ajarkan ilmu ketagihan tu, kau mahu?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan