Rabu, 1 Disember 2010

semua orang suka cakap melebih-lebih, aku pon.

Dua minggu lepas, agaknyalah.
Aku terpandang satu video " Romantika di Kuala Lumpur " di facebook.
Aku baca komen-komen di bawah video.
Antaranya,

"Kalu ak ader kat ctu, ak lempang dak 2 ekor tu"
"Aku jumpa mcm ni depan aku, aku hantuk pale dua2 owg"
"Kalo itew, itew ludah je muke dowang"

Hem. Yelah, yelah korang.

...............................................................................................

Hari yang lain,
Aku keluar ofis lambat sedikit dari yang biasa-biasa dengan mood yang berbunga-bunga ( biasalah, orang bercinta. Kenapa? Kau jealous?)
Tunggu elarti lima minit.
Elarti sampai, aku masuk. Mata aku tangkap burung merpati 2 ekor sedang menyondol2, meraba-meraba mengalahkan orang buta. Siap laga-laga paruh, selamba.

Tapi, itu tak meghairankan sangat.
Yang lagi menghairankan, tak ada seorang pun berani menegur dua merpati yang tak ada ekor tengah menyondol. Termasuk aku.

Semua suka cakap melebih-lebih semata.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan